Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Ο Μπόμπολας εκδίωξε τους Κύπριους από τα Χανιά

Δεν είναι μόνο που το Αεροδρόμιο των Χανίων θα περάσει σε ιδιώτη με όλα τα συνακόλουθα από το ξεπούλημά του, θα δωθεί προίκα στον αγοραστή και η επέκτασή του. Δηλαδή θα του το κάνουμε κούκλα πριν το αγοράσει!
Δείτε ποιος ανέλαβε το έργο της επέκτασης:

Της Μαριάννας Τζάννε

Την ώρα που στην Κύπρο οι επιχειρήσεις συγκλονίζονται από την κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος, στην Ελλάδα οι Κύπριοι επιχειρηματίες χάνουν δουλειές και κατατροπώνονται από τους ισχυρούς των κατασκευών.

Με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μια μικρομεσαία κυπριακή τεχνική εταιρεία χάνει ένα μεγάλο τεχνικό έργο, για το οποίο είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος από το προηγούμενο καλοκαίρι με απόφαση του υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για την επέκταση του αεροδρομίου των Χανίων συνολικής αξίας 110 εκ. ευρώ που κερδίζει οριστικά ο Άκτωρας έπειτα από ένα επεισοδιακό δωδεκάμηνο ενστάσεων και προσφυγών εναντίον της Κυπριακής Νέμεσις.

Η εταιρεία ελέγχεται από τον κ. Κυριάκο Χρυσοχό, ιδρυτή και πρόεδρο της Cyfield Development που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη γης και την εκτέλεση οικοδομικών έργων με περίπου 170 εργαζόμενους. Ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 αλλά πέρσι έγινε δημόσια πρόταση από την μητρική εταιρεία Cyfield η οποία πλέον ελέγχει πάνω από το 93% των μετοχών της και ο κ. Χρυσοχός περισσότερο από το 88%.

Η άγνωστη τεχνική εταιρεία από τη Μεγαλόνησο που είχε κερδίσει τον προηγούμενο Απρίλιο το διαγωνισμό προσφέροντας έκπτωση 48,5% (!), άνοιξε τον Ασκό του Αιόλου στη κατασκευαστική αγορά, επιβεβαιώνοντας από την τροπή των εξελίξεων, τον κανόνα που θέλει «το μεγάλο ψάρι να τρώει το μικρό».

Για το έργο αναμετρήθηκαν συνολικά δέκα κατασκευαστικές εταιρείες. Η Άκτωρ που ήρθε δεύτερη στο διαγωνισμό «πάτησε» στο μέγεθος αλλά και στην έλλειψη εμπειρίας των Κυπρίων και κατέθεσε προσφυγή κατά του αποτελέσματος της επιτροπής διαγωνισμού στο υπουργείο Υποδομών. Συγκεκριμένα υποστήριξε -μεταξύ άλλων -ότι η Νέμεσις αποτελεί μια μικρομεσαία εταιρεία με εξειδίκευση σε έργα οδοποιίας που δεν είχε  εκτελέσει άλλο αντίστοιχο έργο στο παρελθόν, και ότι ο τζίρος της το 2011( ύψους 59 εκ. ευρώ), ήταν μικρότερος του προϋπολογισμού του έργου. Επιπλέον χαρακτήριζε πολύ υψηλή την έκπτωση (η ίδια είχε προσφέρει έκπτωση 44,43%!), αμφισβητώντας την ικανότητα της εταιρείας να εκτελεστεί άρτια και εμπρόθεσμα το έργο. Το επιχείρημα αυτό δεν έμεινε ασχολίαστο ούτε στο υπουργείο Υποδομών.

«Σε ότι αφορά τον ισχυρισμό περί «ασυνήθιστα χαμηλής» προσφοράς της εργοληπτικής επιχείρησης «Νέμεσις», η οποία παρουσιάζει μέση έκπτωση 48,48%, επισημαίνεται ότι η έκπτωση αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ασυνήθιστα χαμηλή δεδομένου ότι και ο 2ος και ο 3ος και ο 4ος κατά σειρά μειοδότης προσέφεραν εκπτώσεις 44,43%, 43,51% και 42,67% αντίστοιχα, δηλαδή ποσοστά έκπτωσης που δεν έχουν μεγάλη διαφορά από το ποσοστό έκπτωσης του πρώτου μειοδότη» σημείωνε στην απόφασή του με την οποία απέρριπτε τις ενστάσεις της Άκτωρ το υπουργείο Υποδομών και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης.

Tο υπουργείο κατέρριψε και όλες τις άλλες αιτιάσεις αποδεχόμενο ότι η εταιρεία δεν είναι απαραίτητο να διαθέτει εμπειρία σε έργα αεροδρομίων για να εκτελέσει τη σύμβαση, όπως επίσης και ότι το μέγεθος δεν έχει καμία σημασία από την στιγμή που είχε προσκομίσει όλα τις απαιτούμενες τραπεζικές εγγυήσεις για να υλοποιήσει το έργο. Η υπόθεση φαινόταν εκ πρώτης όψεως χαμένη για την ελληνική πανίσχυρη τεχνική εταιρεία αλλά τα πράγματα πήραν νέα τροπή όταν η τελευταία αποφασίζει να καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ εναντίον των Κυπρίων. Τις προηγούμενες μέρες έγινε γνωστό ότι με απόφαση του Δ’ τμήματος του Ανωτάτου δικαστηρίου που ακόμη δεν έχει καθαρογραφεί για να γίνει σαφές το σκεπτικό του, το ΣτΕ κάνει δεκτή την προσφυγή του Άκτωρα, δημιουργώντας μεγάλη ανακούφιση στις τοπικές αρχές της Κρήτης που φοβούνταν ότι το έργο θα έχανε τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.  

Η πολιτεία συνεχίζει το διαγωνισμό για ένα έργο που έχει αποφασιστεί να εκχωρηθεί σε ιδιώτες αφού το αεροδρόμιο «Γιάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων με 2 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, βρίσκεται στη μεγάλη ομάδα που έχει αναλάβει να ιδιωτικοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Στην ίδια ομάδα είναι επίσης τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.
Το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου κατά 18.000 τ.μ. περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, την κατασκευή νέου κτιρίου πύργου ελέγχου, και κτιρίου αμαξοστασίου καθώς επίσης και την κατασκευή νέου κτιρίου φύλαξης απορριμμάτων.

Πηγή: NEWMONEY.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΑΜ Χανίων | ΕΠΑΜ Σφακίων | ΕΠΑΜ Αποκόρωνα | ΕΠΑΜ Κισσάμου | ΕΠΑΜ Σελίνου |

Οι εργάτες φωνάζουν για ψωμί. Οι έμποροι φωνάζουν γι’αγορές. Οι άνεργοι πεινούσαν.Τώρα πεινάνε κι όσοι εργάζονται Αυτοί που αρπάνε το φαΐ απ’ το τραπέζι. Κηρύχνουν τη λιτότητα. Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσήματα. Ζητάνε θυσίες. Οι χορτάτοι μιλάνε στους πεινασμένους. Για τις μεγάλες εποχές που θα’ ρθουν. Αυτοί που τη χώρα σέρνουνε στην άβυσσο. Λεν πως είναι τέχνη να κυβερνάς το λαό. Είναι πολύ δύσκολη για τους ανθρώπους του λαού.

Bertolt Brecht